گرچه می خندم ولی این هق هق است
حرف حق در گوش کر چون نق نق است

Monday, December 19, 2011

« شتر شایسته »


به ما می گوئید "شتر دوان"؟ (1) حالا که اینطوریست، ما هم کاری می کنیم تا از این حرفتان پشیمان شوید. مسابقه ملکه زیبایی شتر برگزار می کنیم تا شتر پزشکان و شتر شناسان و انواع و اقسام متخصص های شما برای شرکت در آن از سروکول هم بالا روند و برای عکس گرفتن با شترهای زیبای ما از آن سر دنیا به بیابان بیایند.
بله درست است، در ابوظبی هرساله مسابقه شتر شایسته برگزار می شود و در طول این مسابقه در رده های مختلف: دوشیزه شترها، سپید شترها، جوان شترها و غیره برمبنای منحنی های کوهان، کشیدگی و بلندی ساق ها، قلوه ای بودن لب و لوچه، درخشان بودن و سلامتی و شادابی پوست، قد وبالا، بلندی مژگان، سپیدی دندان ها، بزرگی سر، سلامت سم و شکاف های آن، و عوامل دیگر از همین دست، زیبا ترین شترها انتخاب می شوند و جایزه های نقدی و اتومبیل های بسیار به صاحبان آن ها داده می شود. ارزش این جایزه ها تا نه میلیون دلار هم می رسد. هزاران شتر از کشورهای مختلف: عمان و یمن و عربستان سعودی و کویت و امارات راه های طولانی را برای شرکت در این مسابقه می پیمایند و مهم تر از جایزه های نقدی تفاخر و رقابتی است که بین صاحبان این شترها وجود دارد.
مسابقه امسال در بیابانی نزدیک ابوظبی شروع شده است و امروز در روزنامه خواندم که در رده ماده شترهای قهوه ای تیره یک ساله جایزه اول (نیسان پاترول) و دوم (فورد اس یو وی) و سوم (ده هزار دلار نقد) به سه شتر (البته همه این شترها اسم و رسم دارند و لابد شتر خالی خواندن آن ها بی احترامی به شمار می رود) که هرسه متعلق به یک نفر هستند، تعلق گرفته است.
اگر حال و روزگارم اجازه دهد حتماً برای بازدید از این دلبران با عشوه های شتری شان خواهم رفت و عکس های زیادی خواهم گرفت.
پ.ن.:
1- آمریکایی ها وقتی می خواهند یک خاورمیانه ای را تحقیر کنند اورا "شتر دوان" یا "شتر سوار" (کمل جاگر یا کمل جاکی) می نامند.
2- عکس را از سایت بی بی سی برداشتم

No comments:

Post a Comment